top of page

The English terms and conditions of Bloemenservice Nederland and Kerstboomservice Nederland can be found at the bottom of this page.

Algemene voorwaarden Bloemenservice Nederland – Kerstboomservice Nederland

​

​

Artikel 1 - Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

​

1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten en zakelijke klanten aanbiedt;

 

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

 

3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

 

4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

 

5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

 

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

 

7. Dag: kalenderdag;

 

8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de levering en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

​

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Bloemenservice Nederland Sotaweg 42 2371GD Roelofarendsveen T 071 331 07 19 Vragen naar: info@bloemenservicenederland.nl 

BTW nr: NL 002178988B59 KVK nr: 27324128 ABN AMRO: NL61 ABNA 044.01.93.125 Openingstijden: Di t/m Vr. 09.00 - 17:00 op afspraak

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

 

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

​

 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

 

o de eventuele kosten van aflevering;

 

o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

 

o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

 

o de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;

 

o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;

 

o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;

 

o indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

 

o de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;

 

o de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

 

o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

 

o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

​

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

2. Indien de consument het aanbod mondeling of langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld mondeling of langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet mondeling of schriftelijk is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

 

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

 

o a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

 

o b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; (Corona of aan andere pandemie sluiten we uit en valt niet onder overmacht)

 

o c. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

 

o d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;

 

o e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

 

6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

​

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 2 dagen omdat dit een versproduct betreft. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

 

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

​

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

 

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

​

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

 

o a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

 

o b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; (zoals een speciaal gemaakte creatie van bloemen voor de klant)

 

o c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

 

o d. die snel kunnen bederven of verouderen zoals bloemen en planten;

 

o e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

 

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

 

o a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf, bruidsbloemen, kerstdecoraties of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

 

o b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

 

o c. betreffende weddenschappen en loterijen.

​

 

Artikel 9 - Annuleringsvoorwaarden voor bruidsbloemen

In geval van annulering van de goedgekeurde opdrachtbevestiging/order geldt het volgende:

-Bij annulering van de opdracht tussen die goedgekeurd is door de klant en waarbij de uitvoerdatum 8 weken of langer weg is brengen we

25% van de opdrachtwaarde in rekening.

-Bij annulering van de opdracht tussen de 8 en 6 weken is de klant gehouden 30% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

-Bij annulering van de opdracht tussen de 6 en 4 weken is de klant gehouden 40% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 4 en 3 weken is de klant gehouden 50% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 3 en 2 weken is de klant gehouden 60% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 2 en 1 weken is de klant gehouden 75% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering of verplaatsing van de opdracht binnen 1 week is de klant gehouden 100% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.


Verplaatsen van een bestaande bruidsbloemen opdracht: (Door het Corona Virus of een variant van dit virus)

Wordt een huwelijksdatum verschoven dan kan je per verplaatsing de helft aanhouden van de annulering stafel aan de hand van tijd die zit tussen het doorgeven van de verplaatsing en de originele huwelijksdatum plus 50 euro administratiekosten.  Verschuift de datum naar een populaire trouwdatum of een datum dat we al een boeking hebben staan zullen wij altijd ons best doen om beschikbaar voor jullie te zijn. Verplaats je naar een datum die wij echt niet meer beschikbaar zijn dan wordt je order een annulering i.p.v. een verplaatsing. Het is dus altijd wijs om in overleg een eventuele nieuwe datum met ons te bespreken zodat je zeker weet dat we mee kunnen verplaatsen. Die nieuwe datum moet dan ook zo spoedig mogelijk definitief vastgezet worden bij ons. Een (gedane) aanbetaling blijft bij Bloemenservice Nederland. Voor leveringen en retourhalen op zondagen en feestdagen hanteren wij een zondag tarief. 

​

 

 

Artikel 10 – Annuleringsvoorwaarden voor kerstdecoraties

 

A. Algemene annuleringsvoorwaarden voor kerstdecoraties

Kerstdecoraties worden vroegtijdig ingekocht en gereserveerd. In geval van annulering van de goedgekeurde opdrachtbevestiging/order geldt het volgende:

(meerjarige contracten zijn hiervan uitgesloten, bij annuleren van een meerjarig contract is de klant gehouden aan 75% uitbetaling van de orderwaarde)

-Bij annulering van de eenmalige opdracht bij meer dan 14 weken is de klant gehouden aan 25% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

-Bij annulering van de opdracht tussen de 14 en 10 weken is de klant gehouden 30% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

-Bij annulering van de opdracht tussen de 10 en 8 weken is de klant gehouden 40% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 8 en 6 weken is de klant gehouden 50% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 6 en 4 weken is de klant gehouden 60% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht tussen de 4 en 2 weken is de klant gehouden 75% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

 

-Bij annulering van de opdracht binnen 14 dagen van de vanaf 1 december (kerst opbouwweek) is de klant gehouden 100% te betalen aan Bloemenservice Nederland van de opdrachtwaarde.

​

 

B. Annuleringsvoorwaarden voor kerstdecoraties i.v.m. een groot landelijk virus/Covid-19

 

Deze annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle goedgekeurde (zowel officieel getekend als mondeling of per e-mail akkoord gegeven) kerstoffertes 2025/2026. Vanwege de aanhoudende coronamaatregelen en de uitzonderlijke situaties die hieruit voortkomen zijn deze annuleringsvoorwaarden opgesteld. Deze gelden ten alle tijden bij gevolgen door

maatregelen tegen het Covid-19 virus. Ook indien er een lock-down zou komen. Reden hiervoor is dat je bestelling speciaal op maat gemaakt wordt. Er zijn diverse annuleringsopties mogelijk voor verschillende situaties en het tijdsbestek. Hoe dichterbij we bij december komen, hoe verder je maatwerk opdracht af is, daarom werken we met een staffel. Alle genoemde percentages gelden over bedragen exclusief de BTW.

Op basis van de gegeven situaties zijn onderstaande opties van toepassing.

​

 

Situatie: Indien het wel gewenst is de kerstorder uit te voeren maar er betalingsmoeilijkheden zijn ontstaan.

Optie 1 - reductie De kerstitems zullen op locatie gebracht worden, de styling wordt door jullie zelf opgepakt. De verpakkingen van de items worden bij jullie op locatie netjes opgeslagen. Ook de afbouw wordt door jullie opgepakt. Wij komen de items op een datum nader te bepalen bij jullie weer ophalen. Hiervoor in de plaats ontvangen jullie een reductie van 25% op de totaalprijs van de offerte.

Optie 2 - betalingsregeling Het volledige orderbedrag wordt betaald. 50% hiervan dient voldaan te zijn uiterlijk 15/11/2021. 25% dient uiterlijk 01/03/2022 te zijn voldaan en 25% dient voldaan te zijn uiterlijk 01/06/2022. Voorwaarde voor deze betalingsregeling is een gegarandeerde afname van kerstaankleding 2023 met een minimumorder bedrag gelijk aan het totale orderbedrag van de kerstorder 2021. Betreft het een al lopend meerjarig contract dan komt er 1 jaar bij met een indexatie mogelijkheid.

​

 

Situatie: De kerstorder wordt volledig of gedeeltelijk geannuleerd.

Onderstaande is geldig t/m 1 november 2025

Optie 3: 30% van het geannuleerde totaalbedrag zal gefactureerd worden om de achter de schermen al gedane arbeid en reserveringen/ inkopen deels te kunnen dekken. Daarnaast verschuiven we je geannuleerde bedrag naar afname voor 2023 die de klant dan gegarandeerd zal afnemen. Deze afname zal dan inhoudelijk een exacte kopie zijn van de order 2026. (bij een meerjarig contract schuift er een jaar bij)

​

 

Onderstaande is geldig van 2 t/m 8 november 2025

 

Optie 4: 35% van het geannuleerde totaalbedrag zal gefactureerd worden om de achter de schermen al gedane arbeid en reserveringen/ inkopen deels te kunnen dekken. Daarnaast verschuiven we je geannuleerde bedrag naar afname voor 2026 die de klant dan gegarandeerd zal afnemen. Deze afname zal dan inhoudelijk een exacte kopie zijn van de order 2025.

​

 

Onderstaande is geldig van 9 t/m 22 november 2025

 

Optie 5: 40% van het geannuleerde totaalbedrag zal gefactureerd worden om de achter de schermen al gedane arbeid en reserveringen/ inkopen deels te kunnen dekken. Daarnaast verschuiven we je geannuleerde bedrag naar afname voor 2026 die de klant dan gegarandeerd zal afnemen. Deze afname zal dan inhoudelijk een exacte kopie zijn van de order 2025.

​

 

Onderstaande is geldig van 23 november 2022 tot december 2025

 

Optie 6: 50% van het geannuleerde totaalbedrag zal gefactureerd worden om de achter de schermen al gedane arbeid en reserveringen/ inkopen deels te kunnen dekken. Daarnaast verschuiven we je geannuleerde bedrag naar afname voor 2026 die de klant dan gegarandeerd zal afnemen. Deze afname zal dan inhoudelijk een exacte kopie zijn van de order 2025.

vanaf  1 december zijn we al aan het uitleven en zijn de teams al onderweg, vanaf deze datum houden we het 100% van het geaccordeerde bedrag aan.

​

​

Artikel 11 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.

 

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

 

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

 

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

 

o a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

 

o b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW voor consumenten die direct met IDEAL betalen en exclusief BTW voor de zakelijke markt die op factuur basis haar bestellingen doet.

 

Artikel 12 - Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

​

 

Artikel 13- Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

 

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

 

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

 

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

 

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

7. Fotografie van de door ons gemaakte creaties:

Indien Bloemenservice Nederland/ Kerstboomservice Nederland creaties maakt en hier zelf foto's van maakt zonder dat hier personen herkenbaar op in beeld staan mogen wij deze ten alle tijden gebruiken voor commerciële doeleinden. Het is absoluut niet toegestaan onze foto's zonder schriftelijke toestemming te gebruiken of hiervan te zeggen dat ze door jezelf gemaakt zijn. Voor sommige projecten huren wij zelf een professionele fotograaf / videograaf in die op locatie beeld maakt van onze gemaakte creaties of behind the scenes beelden. Alle rechten van deze beelden liggen bij Bloemenservice Nederland.

 

8.Wanneer jullie ons beeldmateriaal geven: Wanneer de klant ons beeldmateriaal zoals foto's en/of video's geeft waar ons werk op te zien is mogen wij dit gebruiken voor commerciële doeleinden. Als wij dit niet commercieel mogen inzetten willen we deze ook niet ontvangen om te voorkomen dat de fotograaf hier niet mee instemt. Het is dus van uiterst belang dat de gever/klant afstemt met zijn fotograaf/videograaf dat wij toestemming hebben dit te gebruiken.

​

 

Artikel 14 a – Duurtransacties consument

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. Voor bruidsbloemen en kerstdecoraties gelden hiervoor de annuleringsvoorwaarden.

 

2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

 

Artikel 14 b – Duurtransacties bedrijven.

1.de duur van de overeenkomst met bedrijven is zoals afgesproken in de offerte, als BSN een contract heeft opgemaakt met de klant staat daar de duur in beschreven en ook de eventuele opzegtermijn waar we elkaar aan houden.

Voor langdurige kerstcontracten verwijs ik u naar artikel 9.

​

 

 

Artikel 15 - Betaling

1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.

 

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

 

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

​

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

 

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

 

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

​


ENGLISH

 

Article 1 - Definitions

In these terms and conditions, the following definitions apply:

  1. Entrepreneur: the natural or legal person offering products and/or services remotely to consumers and business customers;

  2. Consumer: the natural person acting not in the exercise of profession or business who enters into a distance contract with the entrepreneur;

  3. Distance contract: a contract in the context of a system organized by the entrepreneur for the remote sale of products and/or services, where, up until the conclusion of the contract, only one or more techniques for distance communication are used;

  4. Distance communication technique: a means that can be used for concluding a contract, without the consumer and entrepreneur being simultaneously in the same room;

  5. Cooling-off period: the period within which the consumer can exercise their right of withdrawal;

  6. Right of withdrawal: the consumer's ability to cancel the distance contract within the cooling-off period;

  7. Day: calendar day;

  8. Long-term transaction: a distance contract concerning a series of products and/or services, where the delivery and/or performance obligations are spread over time;

  9. Durable medium: any means that allows the consumer or entrepreneur to store information that is personally addressed to them, in a way that allows future consultation and unchanged reproduction of the stored information.
     

Article 2 - Identity of the Entrepreneur

Bloemenservice Nederland
Sotaweg 42, 2371GD Roelofarendsveen
Tel: 071 331 07 19
Email: info@bloemenservicenederland.nl

VAT number: NL 002178988B59
Chamber of Commerce number: 27324128
ABN AMRO: NL61 ABNA 044.01.93.125
Opening hours: Tue to Fri, 09:00 - 17:00 by appointment
 

Article 3 - Applicability

  1. These terms and conditions apply to every offer made by the entrepreneur and to every concluded distance contract between the entrepreneur and the consumer.

  2. Before the distance contract is concluded, the text of these terms and conditions will be made available to the consumer. If this is not reasonably possible, it will be indicated before the contract is concluded that the terms and conditions can be viewed at the entrepreneur's business and will be sent to the consumer free of charge upon request.

  3. If the distance contract is concluded electronically, in deviation from the previous paragraph, the text of these terms and conditions can be made available to the consumer electronically in such a way that they can be stored easily on a durable medium. If this is not reasonably possible, it will be indicated before the contract is concluded where the terms and conditions can be reviewed electronically and that they will be sent to the consumer electronically or otherwise free of charge upon request.

  4. In the case where specific product or service conditions also apply, the second and third paragraphs apply accordingly, and in the case of conflicting general terms and conditions, the consumer can always rely on the provision that is most favorable to them.
     

Article 4 - The Offer

  1. If an offer has a limited validity period or is subject to conditions, this will be explicitly stated in the offer.

  2. The offer includes a full and accurate description of the products and/or services offered. The description is sufficiently detailed to enable the consumer to make a proper assessment of the offer. If the entrepreneur uses images, they are a true representation of the offered products and/or services. Obvious mistakes or errors in the offer do not bind the entrepreneur.

  3. Every offer contains such information that the consumer is clear about the rights and obligations associated with accepting the offer. This concerns, in particular:

    • the possible costs of delivery;

    • the manner in which the contract will be concluded and which actions are required;

    • whether or not the right of withdrawal applies;

    • the manner of payment, delivery, or performance of the contract;

    • the time limit for accepting the offer or the period for which the price remains valid;

    • the rate for distance communication if the costs of using distance communication techniques are calculated on a basis other than the basic rate;

    • whether the agreement will be archived after its conclusion, and how the consumer can access it;

    • how the consumer can be made aware of actions they do not want before the contract is concluded, and how to correct these actions;

    • any languages, besides Dutch, in which the agreement can be concluded;

    • the codes of conduct the entrepreneur adheres to and how the consumer can consult these codes electronically;

    • the minimum duration of the distance contract in the case of a contract for continuous or periodic delivery of products or services.
       

Article 5 - The Agreement

  1. The agreement is concluded, subject to the provisions of paragraph 4, at the moment the consumer accepts the offer and complies with the conditions set forth.

  2. If the consumer has accepted the offer orally or electronically, the entrepreneur will immediately confirm the acceptance of the offer either orally or electronically. As long as this confirmation has not been given orally or in writing, the consumer may dissolve the agreement.

  3. If the agreement is concluded electronically, the entrepreneur will take appropriate technical and organizational measures to secure the electronic transfer of data and ensure a secure web environment. If the consumer can pay electronically, the entrepreneur will observe appropriate security measures.

  4. The entrepreneur may, within legal limits, inform themselves about whether the consumer can meet their payment obligations and the facts and factors that are relevant for responsibly entering into the distance agreement. If the entrepreneur has valid reasons based on this investigation not to enter into the agreement, they are entitled to refuse an order or request, or to impose specific conditions on the execution of the order.

  5. The entrepreneur will, at the time of delivery of the product or service, send the following information to the consumer in writing or in a way that allows the consumer to store it on a durable medium:

    • the visit address of the entrepreneur’s establishment where complaints can be submitted;

    • the conditions under which and how the consumer can use the right of withdrawal, or a clear notice if the right of withdrawal is excluded; (Corona or other pandemics are excluded and do not fall under force majeure);

    • information about post-purchase service and guarantees;

    • the data mentioned in Article 4, paragraph 3, unless these have already been provided to the consumer before the execution of the agreement;

    • the requirements for canceling the agreement if the agreement lasts more than one year or is of indefinite duration.

  6. If the entrepreneur is obligated to deliver a series of products or services, the provision in the previous paragraph applies only to the first delivery.

     

  7. Article 6 - Right of Withdrawal upon Delivery of Products

  8. When purchasing products, the consumer has the option to cancel the agreement without giving any reason within 2 days because it concerns a perishable product. This period starts the day after the consumer receives the product, or the product is received on their behalf.

  9. During this period, the consumer will handle the product and packaging with care. They will only unpack or use the product to the extent necessary to assess whether they wish to keep the product. If they exercise their right of withdrawal, the consumer will return the product with all delivered accessories and – if reasonably possible – in its original condition and packaging, in accordance with the reasonable and clear instructions provided by the entrepreneur.
     

  10. Article 7 - Costs in Case of Withdrawal

  11. If the consumer exercises their right of withdrawal, they will bear the maximum cost of returning the product.

  12. If the consumer has paid an amount, the entrepreneur will refund this amount as soon as possible, but no later than 30 days after the return or withdrawal.
     

  13. Article 8 - Exclusion of Right of Withdrawal

  14. If the consumer does not have a right of withdrawal, this can only be excluded by the entrepreneur if the entrepreneur clearly stated this in the offer, or at least before the conclusion of the agreement.

  15. The right of withdrawal is excluded only for products:

  16. a. That have been created by the entrepreneur according to the consumer’s specifications;

  17. b. That are clearly personal in nature (such as a custom-made flower arrangement for the customer);

  18. c. That, by their nature, cannot be returned;

  19. d. That are likely to spoil or age quickly, such as flowers and plants;

  20. e. Whose price is linked to fluctuations in the financial market over which the entrepreneur has no control.

  21. The right of withdrawal is excluded only for services:

  22. a. Regarding accommodation, transport, catering, wedding flowers, Christmas decorations, or leisure activities to be performed on a specific date or within a certain period;

  23. b. Where delivery has begun with the consumer’s express consent before the reflection period has expired;

  24. c. Regarding betting and lotteries.
     

  25. Article 9 - Cancellation Terms for Wedding Flowers

  26. In case of cancellation of the approved order confirmation/order, the following applies:

  27. In case of cancellation of the order between the approval by the customer and the execution date being 8 weeks or longer, 25% of the order value will be charged.

  28. In case of cancellation of the order between 8 and 6 weeks, the customer must pay 30% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  29. In case of cancellation of the order between 6 and 4 weeks, the customer must pay 40% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  30. In case of cancellation of the order between 4 and 3 weeks, the customer must pay 50% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  31. In case of cancellation of the order between 3 and 2 weeks, the customer must pay 60% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  32. In case of cancellation of the order between 2 and 1 weeks, the customer must pay 75% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  33. In case of cancellation or rescheduling of the order within 1 week, the customer must pay 100% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  34. Rescheduling a wedding flower order (Due to the Corona virus or its variants): If a wedding date is moved, you can apply the half of the cancellation scale depending on the time between when the rescheduling is reported and the original wedding date, plus 50 euros administration fee. If the date is moved to a popular wedding date or a date where we already have a booking, we will always do our best to be available for you. If you move to a date when we are no longer available, your order becomes a cancellation instead of a rescheduling. Therefore, it is always wise to discuss a potential new date with us to ensure we can accommodate it. The new date must be confirmed as soon as possible. A (paid) deposit remains with Bloemenservice Nederland. For deliveries and pick-ups on Sundays and holidays, a Sunday rate applies.
     

  35. Article 10 - Cancellation Terms for Christmas Decorations

  36. A. General Cancellation Terms for Christmas Decorations
    Christmas decorations are purchased and reserved in advance. In case of cancellation of the approved order confirmation/order, the following applies:

  37. (multi-year contracts are excluded; if a multi-year contract is canceled, the customer is obligated to pay 75% of the order value).

  38. In case of cancellation of a one-time order more than 14 weeks before the event, the customer must pay 25% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  39. In case of cancellation of the order between 14 and 10 weeks, the customer must pay 30% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  40. In case of cancellation of the order between 10 and 8 weeks, the customer must pay 40% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  41. In case of cancellation of the order between 8 and 6 weeks, the customer must pay 50% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  42. In case of cancellation of the order between 6 and 4 weeks, the customer must pay 60% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  43. In case of cancellation of the order between 4 and 2 weeks, the customer must pay 75% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  44. In case of cancellation of the order within 14 days from December 1st (Christmas set-up week), the customer must pay 100% of the order value to Bloemenservice Nederland.

  45. B. Cancellation Terms for Christmas Decorations Due to a National Virus/Covid-19
    These cancellation terms apply to all approved (both officially signed and orally or via email accepted) Christmas quotes for 2025/2026. Due to ongoing COVID-19 measures and the exceptional situations arising from this, these cancellation terms have been established. These apply at all times for consequences due to measures against the COVID-19 virus, even if a lockdown occurs. The reason is that your order is made to measure. Various cancellation options are possible for different situations and timeframes. The closer we get to December, the further your custom order is completed, which is why we work with a tiered structure. All mentioned percentages apply to amounts excluding VAT.

  46. Based on the given situations, the following options apply.

  47. Situation: If it is still desired to execute the Christmas order, but payment difficulties have occurred.

  48. Option 1 - Reduction: The Christmas items will be delivered to the location, and styling will be done by you. The items’ packaging will be stored neatly at your location. The dismantling will also be done by you. We will arrange a date to pick up the items later. In exchange, you will receive a 25% reduction on the total price of the quote.

  49. Option 2 - Payment Plan: The full order amount must be paid. 50% must be paid no later than 15/11/2021. 25% must be paid by 01/03/2022, and 25% must be paid by 01/06/2022. The condition for this payment plan is a guaranteed order for Christmas decorations 2023 with a minimum order amount equal to the total order value of the 2021 Christmas order. If this concerns an existing multi-year contract, one year is added with an indexing option.

  50. Situation: The Christmas order is fully or partially canceled.

  51. The following applies until November 1, 2025:

  52. Option 3: 30% of the canceled total amount will be invoiced to cover the work and reservations/purchases already made behind the scenes. Additionally, the canceled amount will be transferred to a guaranteed order for 2023 that the customer will then take. This order will be an exact replica of the 2026 order (in the case of a multi-year contract, an additional year will be added).

  53. The following applies from November 2 to November 8, 2025:

  54. Option 4: 35% of the canceled total amount will be invoiced to cover the work and reservations/purchases already made behind the scenes. Additionally, the canceled amount will be transferred to a guaranteed order for 2026, which the customer will then take. This order will be an exact replica of the 2025 order.

  55. The following applies from November 9 to November 22, 2025:

  56. Option 5: 40% of the canceled total amount will be invoiced to cover the work and reservations/purchases already made behind the scenes. Additionally, the canceled amount will be transferred to a guaranteed order for 2026, which the customer will then take. This order will be an exact replica of the 2025 order.

  57. The following applies from November 23, 2022, to December 2025:

  58. Option 6: 50% of the canceled total amount will be invoiced to cover the work and reservations/purchases already made behind the scenes. Additionally, the canceled amount will be transferred to a guaranteed order for 2026, which the customer will then take. This order will be an exact replica of the 2025 order.
    After December 1, we are already in production and the teams are on their way, from this date, we will charge 100% of the agreed amount.
     

  59. Article 11 - Price

  60. During the validity period of the offer, the prices of the offered products and/or services will not increase, except for price changes resulting from changes in VAT rates.

  61. In deviation from the previous paragraph, the entrepreneur may offer products or services that are subject to fluctuations in the financial market, which the entrepreneur cannot influence, at variable prices. This dependency on fluctuations and the fact that any prices mentioned are indicative prices will be stated in the offer.

  62. Price increases within 3 months after the conclusion of the agreement are only allowed if they are the result of legal regulations or provisions.

  63. Price increases after 3 months from the conclusion of the agreement are only allowed if the entrepreneur has agreed to this and:

  64. a. They are the result of legal regulations or provisions; or

  65. b. The consumer has the right to cancel the agreement on the day the price increase takes effect.

  66. The prices mentioned in the offer for products or services are inclusive of VAT for consumers paying directly with IDEAL and exclusive of VAT for the business market that orders on an invoice basis.
     

  67. Article 12 - Conformity and Guarantee

  68. The entrepreneur guarantees that the products and/or services comply with the agreement, the specifications mentioned in the offer, the reasonable requirements of soundness and/or usability, and the legal provisions and/or government regulations in force at the time of the conclusion of the agreement.

  69. A guarantee provided by the entrepreneur, manufacturer, or importer does not affect the rights and claims that the consumer may assert due to a shortcoming in the performance of the obligations of the entrepreneur under the law and/or the distance agreement.
     

  70. Article 13 - Delivery and Execution

  71. The entrepreneur will exercise the utmost care when receiving and executing product orders and assessing requests for the provision of services.

  72. The delivery address is the address that the consumer has provided to the entrepreneur.

  73. Subject to the provisions of Article 4 of these general terms and conditions, the entrepreneur will execute accepted orders with due speed, but no later than within 30 days unless a longer delivery period has been agreed. If delivery is delayed or if an order can only be partially or not at all executed, the consumer will be informed within one month of placing the order. In such cases, the consumer has the right to cancel the agreement free of charge and is entitled to a potential compensation.

  74. In case of cancellation according to the previous paragraph, the entrepreneur will refund the amount paid by the consumer as soon as possible, but no later than 30 days after the cancellation.

  75. If delivery of a ordered product proves impossible, the entrepreneur will make efforts to provide a replacement product. At the latest at the time of delivery, it will be clearly communicated that a replacement product is being provided. For replacement products, the right of withdrawal cannot be excluded. Return shipping costs are for the entrepreneur.

  76. The risk of damage and/or loss of products rests with the entrepreneur until the moment of delivery to the consumer, unless explicitly agreed otherwise.

  77. Photography of the creations made by us: If Bloemenservice Nederland/Kerstboomservice Nederland creates and takes photos of creations, without recognizable people in the images, we may use them for commercial purposes at any time. It is absolutely not allowed to use our photos without written permission or claim them as your own. For certain projects, we hire a professional photographer/videographer who takes images of our creations or behind-the-scenes shots. All rights to these images belong to Bloemenservice Nederland.

  78. When you provide us with visual materials: When customers provide us with images such as photos and/or videos showing our work, we may use them for commercial purposes. If we are not allowed to use these commercially, we prefer not to receive them to avoid issues with the photographer.
     

  79. Article 14a – Long-term Contracts for Consumers

  80. The consumer can cancel an agreement for an indefinite period at any time, observing any agreed-upon cancellation rules and a notice period of no more than one month. For wedding flowers and Christmas decorations, the cancellation terms apply.

  81. A fixed-term agreement has a maximum term of two years. If it is agreed that, in the absence of an explicit cancellation by the consumer, the agreement will be extended, the agreement will continue as an indefinite agreement, and the notice period will be no more than one month after the continuation.
     

  82. Article 14b – Long-term Contracts for Businesses

  83. The duration of the agreement with businesses is as agreed in the quote. If BSN has drawn up a contract with the customer, the duration is specified there, as well as any cancellation notice period both parties are bound by.

  84. For long-term Christmas contracts, refer to Article 9.
     

  85. Article 15 - Payment

  86. Unless otherwise agreed, the amounts owed by the consumer must be paid within fourteen days after delivery of the goods or, in the case of an agreement to provide a service, within 14 days after receipt of the documents relating to this agreement.

  87. For the sale of products to consumers, a prepayment of more than 50% may never be stipulated in the general terms and conditions. When a prepayment has been stipulated, the consumer cannot claim any rights regarding the execution of the relevant order or service(s) until the agreed prepayment has

​

Article 16 - Complaints Procedure

  1. The entrepreneur has a sufficiently well-known complaints procedure and handles the complaint in accordance with this procedure.

  2. Complaints regarding the performance of the agreement must be submitted to the entrepreneur within a reasonable time, fully and clearly described, after the consumer has identified the defects.

  3. Complaints submitted to the entrepreneur will be answered within 14 days from the date of receipt. If a complaint requires a longer processing time, the entrepreneur will respond within the 14-day period with an acknowledgment of receipt and an indication of when the consumer can expect a more detailed response.

  4. If the complaint cannot be resolved by mutual agreement, a dispute arises that is subject to the dispute resolution procedure.
     

Article 17 - Disputes

  1. Agreements between the entrepreneur and the consumer to which these general terms and conditions apply are exclusively governed by Dutch law.

  2. Disputes between the consumer and the entrepreneur regarding the formation or performance of agreements related to products and services provided by the entrepreneur can be submitted to the Disputes Committee Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP in The Hague (www.sgc.nl), in accordance with the following provisions.

  3. A dispute will only be handled by the Disputes Committee if the consumer has first submitted their complaint to the entrepreneur within a reasonable time.

  4. The dispute must be submitted in writing to the Disputes Committee within three months after the dispute arises.

  5. If the consumer wants to submit a dispute to the Disputes Committee, the entrepreneur is bound by this choice. If the entrepreneur wishes to do so, the consumer must respond in writing within five weeks to indicate whether they also wish to proceed with the dispute or prefer it to be handled by the competent court. If the entrepreneur does not receive the consumer’s choice within five weeks, they are entitled to submit the dispute to the competent court.

  6. The Disputes Committee will make a ruling in accordance with the rules set out in its regulations. The decisions of the Disputes Committee are binding.

  7. The Disputes Committee will not handle or will discontinue handling a dispute if the entrepreneur has been granted a suspension of payments, has gone bankrupt, or has effectively ceased their business operations before the dispute has been dealt with in a hearing and a final ruling has been made.

  8. If another recognized or affiliated dispute resolution committee is competent, the Disputes Committee Thuiswinkel will be exclusively competent for disputes primarily concerning the method of distance selling or service provision.

​

bottom of page